Zažívání v pohodě

23. května 2008 v 13:37
Jak dát tělo do pořádku po zimě, aby zase fungovalo tak, jak má? vyzkoušejte 5 jednoduchých kroků. Cítíte se začátkem jara těžce, nafoukle a máte celkově rozhozené zažívání? Stačí málo a své zažívání dostanete opět do pohody.

1. NAPIJTE SE

Každý den byste měli vypít minimálně 30-35 ml tekutin na 1 kg vaší tělesné váhy. Je důležité myslet na to, že tělo kolikrát potřebuje více tekutin, než mu dopřáváme. Jen málokdo dodržuje správný pitný režim a buď pije málo, nebo naopak pije hodně, ale nevhodné nápoje, jako jsou káva, sladké limonády nebo sladké džusy.
Vhodnější jsou obyčejná voda bez bublinek, ovocný nebo bylinkový čaj, 100% ovocné nebo zeleninové šťávy, které můžete případně ředit vodou. Pokud přece jen máte rádi kávu, dejte si k jednomu šálku alespoň jednou tolik vody. A ještě jeden tip na závěr. Nečekejte, až budete mít žízeň. Pijte průběžně, během celého dne.

2. PROČISTĚTE SI TĚLO

Každý den byste měli sníst 2 porce čerstvého ovoce, 3 porce čerstvé zeleniny a 1 porci cereálií. Všechny totiž obsahují vlákninu, která dokáže urychlit odstraňování toxických a odpadních látek a zlepšit vyprazdňování. Navíc díky ovoci a zelenině dodáte tělu potřebné vitaminy a minerální látky, ale také antioxidanty. Díky vláknině také získáte větší pocit sytosti, takže nebudete muset jíst tak velké porce, na jaké jste byli zvyklí.

3. "UKLIĎTE SI"STŘEVA

Naprosto geniálním prostředkem, jak uvést střevní mikroflóru zpět do rovnováhy, je bílý jogurt. Některé jogurty obsahují speciální a vlastně i geniální bifidobakterie ActiRegularis, které dokonce dokážou dojít přes celý trávicí trakt až do tlustého střeva, kde příznivě ovlivňují zažívání. Tlusté střevo je totiž důležitá křižovatka, kde se odehrává řada dějů, které ovlivňují náš zdravotní stav.

4. HÝBEJTE SE

I když zřejmě nemáte tolik času, abyste si denně zašli zacvičit do nějakého fitness či wellness centra, najděte si každý den alespoň 20-30 minut na protažení doma. Pokud by se vám to podařilo, zařaďte jakoukoli další pohybovou aktivitu 2-3x týdně, která bude trvat alespoň 45 minut.
Co se týká sportu, záleží samozřejmě na vašich fyzických možnostech a na tom, co vás bude bavit. Pohyb je pro zdraví důležitý a příznivě ovlivňuje také trávení, urychluje metabolismus a prokrvuje tkáně a orgány. Jestliže zrovna nemáte chuť na nějaké to cvičení, dopřejte si třeba procházku.

5. JEZTE PRAVIDELNĚ

Nemusíte zrovna držet dietu, ale pokud budete dodržovat pravidelný harmonogram stravování, kila stejně půjdou dolů. Nejlepší je dodržovat pravidelný stravovací režim, což znamená jíst v menších porcích každé 2,5- 3 hodiny. Důležité je mít pestrý jídelníček, díky kterému bude mít vaše tělo dostatek živin. Měli byste si také dávat pozor na přejídání a konzumaci těžkých jídel, zvláště pak večer. Rozhodně neuděláte chybu, když si jídlo v klidu vychutnáte a budete jíst pomalu. Zhltnout vše na počkání vám může přinést akorát stres a žaludeční vředy.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 *Lady Elle* - Sb - *Muck* - Máš LuXuSný BloQ ♥ *Lady Elle* - Sb - *Muck* - Máš LuXuSný BloQ ♥ | Web | 23. května 2008 v 17:26 | Reagovat

tak a idem zažívať v pohode :D

2 *Lady Elle* - Sb - *Muck* - Máš LuXuSný BloQ ♥ *Lady Elle* - Sb - *Muck* - Máš LuXuSný BloQ ♥ | Web | 23. května 2008 v 17:35 | Reagovat

ja sa mam celkom v pohode...a co ty?...a co mas new?...inak ja prave idem von...inak pribrala som 1kg :-/

3 fatty.. fatty.. | Web | 23. května 2008 v 22:08 | Reagovat

ještě to tak fakt dodržovat :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama